tessavictoria.reismee.nl

Dinsdag 16 september

Na een korte vlucht naar Londen en veel traantjes gelaten te hebben op Schiphol moest ik 4:45 uur wachten voor de vlucht naar Johannesburg van 10,5 uur. . Maar uiteindelijk boarden en een vliegtuig met 2 verdiepingen zien. Ik scheet hem alweer want met vliegen ben ik geen held (vraag dit maar aan dep nik en fran). Maargoed na wat te eten, thank god hadden ze pasta, lekker slaappilletjes genomen en heerlijk geslapen. Toen English breakfast wat echt niet te kanen is 's ochtends, worst met champignon en ei.. Eindelijk geland om 9 uur en dan met hordes mensen staan te wachten voor de paspoort controles. Maargoed eindelijk door de paspoort controle, eerst aan de verkeerde balie staan ofcourse, daarna goed gaan staan, eerder in de rij omdat het vliegtuig al aan het boarden was. Als een idioot gerent. Oplader telefoon en iPad eruit gevallen, warm, stress. Water willen kopen en ze weigeren je pinpas ik weet er alles van. Gelukkig was er een lieve vrouw die voor me betaalde. Kom ik bij de gate (A30) moet ik nog wachten.. Ellende dus. Met lange broek en lange mouwen is 30 graden best warm. Toen in een bus naar het vliegtuig, wat al niet zo groot was, niet dat het uitmaakt maargoed. Na een beetje turbulentie met het landen eindelijk in Bulawayo waar het nog even wat graden warmer was (37 graden). Weer een papiertje invullen met al je gegevens, visum kopen erachter komen dat je backpack niet is aangekomen op je bestemming. Dus nu moet ik leven van geleende kleding, mijn vest en joggingsbroek die ik gelukkig nog bij me had in me eastpack. Kom ik eindelijk bij de uitgang staan 2 meiden en de vrouw van chipangali me op te wachten, super aardig. De ene 27 en de andere 21 uit Zweden en de vrouw van Chipangali een Amerikaanse van origine. Lekker overdreven dus maar wel heel aardig. Na me bagage te hebben gemeld dat het niet was aangekomen in de auto naar de supermarkt voor een snackie. Alleen hier rijden ze links dus dat is even wennen. Dus hopen dat ik het wel heb morgen. Na een rondleiding te hebben gehad lekker in me hutje gaan liggen, wachtend op de WiFi ofcourse om me lieve ouders en vriendinnetjes te appen, een foto'tje op instagram te zetten en even een Facebook berichtje te plaatsen. Gelukkig heb ik een aardige 'roommate' waarmee ik al contact had voordat ik weg ging. Er zijn nog 4 Nederlandse en ik ben volgensmij de jongste van allemaal, gelukkig doen ze allemaal heel aardig. Na een lekkere avondmaaltijd even met de 4 Zweedse meiden en de ene Nederlandse wat te gedronken, gelachen, gepraat en geprobeerd wat te schrijven in me reisdagboek, niet dat is gelukt maar op de iPad is het gemakkelijker en netter. Dus nu zit ik hier dan bij het kampvuur met de rest. Nog een beetje de kat uit de boom kijken, maar ze zijn super aardig allemaal dus het komt wel goed. Zo lekker naar me hutje, want ben echt gesloopt van de reis en de ervaringen. Morgen eerste dagje echt aan het werk. Ben benieuwd, maar eerst lekker slapen morgen wekker 7 uur.

Reacties

Reacties

earthapplerich

Leuk geschreven:)
Ik wacht op de volgende!

Ingrid

Leuk Tessa, om je belevenissen mee te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active