tessavictoria.reismee.nl

Laatste week Zuid Afrika

Zondag 19 oktober

Vroeg in de morgen me lieve vriendinnetje gefeliciteerd natuurlijk! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maarja je kan niet alles in je leven. Na wat eten te hebben klaar gemaakt voor de dieren snel wat gegeten en 2,5 uur in de auto voor een excursie. De panorama route. Je rijd als het waren door de bergen en maakt foto's :) na vele stops bij winkeltjes en bij bergen die de naam hebben een koning en zijn 3 vrouwen of iets. Die zouden over het land waken. Geen idee of het klopt, maar ik denk het wel. Na dit gezien te hebben lekker wat gegeten; bacon & cheese burger en als toetje pancake met amarulla en chocola. Beetje aan de sterke kant, maar aan eten kom ik niet tekort. Nog wat Belgische chocola gekocht :):) en daarna zijn de andere een adrenaline ding gaan doen en heb ik wat rond gekeken overal. Op de terugweg achter in de truck gezeten, verschrikkelijk en zeker niet comfortabel. Ook heb ik besloten om 2 weken eerder naar Australie te gaan. Ipv de 13e de 28e. Dit komt omdat ik het niet zo naar me zin had om 4 weken te blijven.

Maandag 20 oktober

Vanochtend de dag begonnen met het schoonmaken van de baby baboons kooi; erg smerig overal is poep en viezigheid. Na het ontbijt moeten monitoren; kijken naar apen en hun gedrag opschrijven. Na dit voor een uurtje gedaan te hebben naar de stad om wat snacks te kopen en in de supermarkt stond het al vol met kerstbomen en overal was kerst versiering. Erg apart. Niet heel veel meer gedaan na het bezoekje aan de winkels en het was alweer bijna 4 uur dus free time!

Woensdag 22 oktober

Ik stond nog steeds op de lijst voor het schoonmaken van het bavianen verblijf.. Heel smerig; overal is poep en viezigheid. Hier ben je ongeveer 2 uur mee bezig tot aan het ontbijt. Maar na het ontbijt ben je eigenlijk de hele dag smerig, want van het verblijf moet je de wanden (dat is gaas) met een bezem schoonmaken. Hierbij krijg je alles in je gezicht en in je haar, alle houten planken die in het verblijf hangen schoonmaken. Al het vuil wegspoelen met de tuinslang, droogmaken en hooi erin stoppen. Daarna nog wat eten erin gooien en de apen terug stoppen.

Na het ontbijt nog even met de baby apen gezeten en een beetje geluierd.

Donderdag 23 oktober Krugerpark dag 1

Om 4 uur z's ochtends ging de wekker alweer om oprijd te vertrekken van Riverside naar het Krugerpark. Om 5 uur vertrokken we met 7 vrijwilligers en de 2 eigenaren. Zoals de eigenaar altijd zegt: je moet 3 dingen hebben gezien in Zuid Afrika; Kaapstad, Krugerpark en Riverside. Hiervan heb ik er 2 gezien en dat vind ik goed genoeg! Na ongeveer anderhalf uur rijden reden we door de hekken van het Krugerpark rn kon de safari beginnen. De eerste giraffen spotte we al na 50 meter dus dat was een leuk begin van de dag. Na de giraffen kwamen ook de olifanten even voorbij lopen op zo'n 10 meter van de bus. Super om ze van zo dichtbij te zien en niet achter hekken in de dierentuin. Andere dieren die we hebben gezien zijn: de Buffalo, leeuwen, zebra's, kulu's, zwijnen, impala's en neushorens. Helaas geen luipaard of cheeta heel jammer, maar goed je kan niet alles hebben in je leven hè ;)

Na 12 uur in de bus te hebben gezeten was iedereen er wel klaar mee. Dus besloten we geen avondtour te doen, maar gewoon een braai te houden; dat is een bbq. Eerst 4 tenten opgezet, want jaja we gingen kamperen.... Na dat gedaan te hebben nog even op onderzoek uit geweest met Tim en Chris om te kijken of er hyena's bij de hekken rondom het park waren. Helaas geen hyena's, maar wel 2 nijlpaarden en een bushbaby en vele vuurvliegjes gezien. Na een lekker braai vroeg naar bed, want de wekker staat om 4:30.

Vrijdag 24 oktober Krugerpark dag 2

De wekker om 4:30 is toch niet zo fijn, maarja we gingen weer dieren spotten dus heb ik mezelf uit mijn slaapzak gehesen en stond ik om 4:45 alweer onder een (warme!!) douche. Ook was deze douche overdekt en op het project douche je in de openlucht dus altijd wat frisser. Om 5:30 zaten we met ze alle in de bus om weer dieren te spotten. Weer heel veel olifanten, zebra's, Kulu's en impala's gezien. Rond 9 uur even een ontbijtje naar binnen gewerkt en rond 10 alle tenten afgebroken. Nadat alles gepakt was en we weer in de bus zaten gingen we weer verder met de safari. Op een uitkijkpunt nog bijna me camera in een ravijn laten vallen, maar gelukkig knalde het tegen een boom aan en was er niks aan de hand:). Rond een uurtje of 4 het park verlaten en weer terug naar Riverside. Helemaal gesloopt, maar wel weer tevreden met de foto's en de ervaring.

Spa weekend!

Zaterdag 26 oktober

In de morgen een ander hok schoongemaakt wat minder groot en vies is. Dus daar was ik wel blij mee. Tot aan het ontbijt hiermee bezig geweest. Na het ontbijt was er eigenlijk vrij weinig te doen behalve monitoren. Dus dat heb ik nog een uurtje gedaan en toen kwam Gemma (andere vrijwilliger uit Engeland) mij halen om te zeggen dat we naar de Spa gingen met nog een andere vrijwilliger. Dus de laatste 2,5 dag van mijn tijd in Zuid Afrika relaxed afgesloten. Lekkere massage gehad en heel veel gelachen. Dus ik ging geheel relaxed met het vliegtuig naar Johannesburg. Omdat ik morgen pas vlieg naar Australië slaap ik vanacht in het citylodge hotel vlakbij het vliegveld. Heerlijk om weer eens in bad te kunnen en je kamer niet te hoeven delen met nog 6 andere.

Mijn tijd als vrijwilliger zit er alweer op. In deze 6 weken veel geleerd over allerlei dieren, ik heb leuke mensen ontmoet en ik denk dat vrijwilligerswerk zeker aan te raden is! En morgen begint mijn avontuur in Australië waar ik ongelofelijk veel zin in heb! Eerst nog even een vlucht van 12 uur maken. Ik probeer mijn blog in Australië zeker bij te houden, maar ik zal niet altijd internet hebben dus zullen er wat langere periodes tussen zitten. Ik hoop dat jullie mijn verhalen leuk vonden om te lezen, want ik heb genoten van mijn tijd in Afrika en ik hoop dat ik dat ook over heb gebracht!

Kusjes Tessa

Reacties

Reacties

arnold hewitt

je hebt in zes weken meer ervaren dan normaal in een paar jaar denk ik! Knap dat je zo voor jezelf opkomt en nee zegt tegen een langere duur van je vrijwilligerswerk als het echt niet leuk is.
Goede reis en doe voorzichtig aan xx Arnold Hewitt

harry de vries

Soms dingen doen die niet leuk zijn maar ook je grenzen stellen. Dat heb je goed gedaan. En veel geleerd, over jezelf, over anderen en over de natuur en zijn bewoners. Op naar de volgende sensatie: down under!!! xxx Harry

sjaan

he Tes leuke verhalen.Ik denk dat je een hoop geleerd hebt.Succes bij de aussies we horen weer van je dikke kus jeannet

Brobbeltjes

Hoi Tessa, we hebben met plezier je leuke verhalen gelezen en hebben respect voor wat je allemaal hebt geflikt! We wensen je veel plezier in Australië en hopen daar nog meer leuke verhalen van je te lezen!
Groeten van je buurtjes

Rachel

Heel veel plezier in Australië! Dat je maar heel veel moois mag zien en beleven en niet alleen maar surfen met die mooie surfdudes hè! ;) Have fun girlie. Xx

wil desjardijn

Met veel plezier je verhalen gelezen, wat heb jij veel gezien en meegemaakt, soms moet je in je leven een beslissing nemen dat hebje goed gedaan om t in zuid afrika te verkorten, op naar t volgende avontuur, goeie reis en we horen weer van je xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active