tessavictoria.reismee.nl

Laatste dagen in Zimbabwe

Woensdag 8 oktober Vandaag bij de carnivoren moeten helpen met alle kooien schoon te maken. Dit is echt een rot klus, omdat je ondertussen word gebeten word door kleine vlooien die in de kooien zitten. Ook was het vandaag weer een hele hete dag( rond de 35 graden) en dan word werken wat minder aangenaam. Iedereen moest vandaag bij het schoonmaken helpen, omdat morgen de coördinator van de carnivoren terug komt ( Zoë ). Aan het einde van de dag nog even vlooienspul op proberen te spuiten bij de leeuwen samen met Simone. Al liep dat niet zo vlekkeloos. ENNNNNNN gister avond te horen gekregen dat mama een retourtje Australie heeft gekregen als verrassing, helemaal super!! Donderdag 9 oktober We begonnen de dag met de vijver schoon te maken bij de leguanen. Te smerig voor woorden, maar werken is werken. Vandaag is een extreem hete dag, zo ongeveer 36 graden. Na dit te hebben gedaan naar de volgende vijver bij Henry een eagle, hier zaten kikkervisjes in dus moesten we die er eerst uit halen , wat onmogelijk is, en daarna weer schoonmaken. Hierna ,onder animal time, met Anne foto's gemaakt van het hele terrein van Chipangali om een indruk te geven waar ik 4 weken door gebracht heb. Na de lunch heel veel met takken bezig geweest voor de apen hier. Overal schrammen, omdat ze een groep apen willen uitzetten moeten ze dus ook leren overleven in het wild. Daarom krijgen ze geen fruit, maar moeten ze uit de takken hun voedsel halen. Na hard gewerkt te hebben middags een soort wedstrijd gehouden. Omdat de dieren die vrij gelaten een soort band om krijgen om ze te volgen. Deze band geeft een signaal af en zo kan je het dier traceren. Dit door middel van een kastje met een antenne en dan krijg je een piep te horen als je steeds dichter bij bent. Heel ingewikkeld allemaal en omdat ik het zelf ook niet goed begreep kan ik het ook niet zo lekker uitleggen ;). De groep was in 2e gesplitst en ik zit in de groep met Simone, Anne, Lovisa en Li. De ene groep begon aan de ene kant van het gamepark en de andere groep aan de andere kant. Een van de halsbanden (color) van de honden werd door Kevin verstopt en het ging erom wie als eerst de halsband had. Met behulp van de tracer. Helaas verloren en doordat de andere groep terug liep met de color werden wij door de bosjes geleid en kwamen er pas na 5 minuten achter dat we verloren hadden. Dus na alle dorenstruiken gehad te hebben. 'S avonds nog met Anne een film gekeken, Now you see me, aanrader!! Zaterdag 11 oktober We begonnen de dag bij de antilopen. Alle planten water gegeven en natuurlijk kon bezemen niet ontbreken. Na de lunch kregen we te horen dat er een hyena in een van de vallen in het gebied naast de Matopo's zat. Dus met ze alle er naar toe gereden rond half 3. De ene groep in de land rover en Anne, Gracie en ik in de achterbak van Kevin ze auto. Dit is een truck dus daar zit je dan met 140 km in een open achterbak. Na een klein uurtje eindelijk bij de val aangekomen. Het dier gedard om hem na te kijken en de halsband om te doen. Na 20 minuten dachten we dat de hyena sliep, door de narcose. Maar dat bleek toch niet zo te zijn. Dus nog even gewacht. Toen de hyena eindelijk goed sliep zagen we dat hij een ijzeren draad om zijn nek had en daardoor een diepe wond had. Dus de wond eerst ontsmet, 2 prikken gegeven. En natuurlijk de band omgedaan. Toen we net klaar waren kwam het dier uit de narcose. Op de terugweg kon ik gelukkig achterin zitten, overdekt. Onderweg nog zebra's gezien, hoogtepuntje. En toen begon het te regenen en behoorlijk te onweren. Hier ben ik al niet zo'n fan van. Maar weer veel geleerd en gezien. Dus goede dag! Nog even ge-facetimed met iedereen op Julie der verjaardag. Super leuk om iedereen te zien. Mijn tijd in Zimbabwe zit er alweer op.. Maar ik heb super leuke ervaringen op gedaan deze 4 weken die ik thuis niet zou meemaken. Leuke mensen ontmoet vanuit de hele wereld en vooral heel veel geleerd; over het land, de dieren en mezelf. Nu op naar Zuid Afrika voor het tweede deel van mijn reis.

Harry de Vries

Geweldig verhaal weer. Nu op naar de volgende etappe met weer andere interessante belevenissen, dieren en mensen!
Geniet! Harry

Claudette B.

Hoi Tessa,

Wat een waanzinnige ervaring zeg! Alles is even spannend en wat een beestenbende om zelf onder de vlooien beten te zitten dat lijkt mij niets. Wat gaat de tijd snel dat je 1e maand alweer voorbij is. Op naar het volgende avontuur en heel leuk om zo al je ervaringen te lezen. Lijkt mij ook heerlijk om een worm te eten ;-) Lieve groet en een goede reis morgen, Claudette xx

P.S. Rene vind het ook heel spannend die leest steeds mee hopelijk is hij dit vergeten als hij 18 is wil hij straks ook ;-)

wil desjardijn

Wat een prachtig verhaal heb je weer geschreven, alweer 4 weken zitten erop, veel dingen beleefd, mensen ontmoet en leren kennen, geweldig, nu op naar de volgende reis, hopen weer snel iets van je te horen, liefs wil, ook namens rene natuurlijk xxx

Kevin - Travel Active

Succes Tessa in Zuid-Afrika en groetjes van het hele Travel Active team!

Opa en Oma

Lieve Tessa,wat een geweldig verhaal wat maak jij veel mee,je schrijft zo goed alle belevenissen op.we zijn zo trots op je dat het volgende project ook geweldig zal zijn goede reis kom veilig aan.Veel liefs van ons pas goed op jezelf.

Marco, Annemarie, Daphne en Chris

Wat een mooie ervaringen doe je op, Tessa.
Leuk om te lezen!
Heel veel succes in Zuid Afrika!!