tessavictoria.reismee.nl

Victoria falls weekend

Vrijdag 26 september Vanochtend nog even gewerkt laatste dingen gepakt en toen richting de bus. Achter in de achterbak gepropt met de bagage en een andere vrijwilliger Simone. Met een gebed voordat we vertrokken en nu gezellige christelijke muziek schrijf ik dus mijn verhaaltje. Weer eens wat anders ;) Na een busreis van 6 uur dan eindelijk aangekomen bij de Victoria falls backpackers lodge. Met ze 6e in een cabin, super druk maar gezellig. Het is alweer 10 uur dus goodnight! Zaterdag 27 september Afgelopen nacht niet zo heerlijk geslapen, maar de lodge ziet er super uit dus dat verzacht de pijn. De andere meiden gingen om 7:15 op olifanten safari dus ik kon rustig wakker worden en een lekker ontbijten naar binnen werken. Even door het stadje gelopen, souvenirs gekocht en terug naar de lodge. Aan het einde van de middag met alle volunteers een sunset cruise gemaakt; vanaf het water de zonsondergang bekijken. Onderweg veel dieren gezien; olifanten, buffels, aparte vogels en nijlpaarden. En natuurlijk de mooie zonsondergang. Nog een leuk ding was dat je onbeperkt drank kon halen, dus iedereen werd wat melig. Na afloop van de sunset cruise nog even een klein dansje gedaan met de Afrikaanse dansers. Terug bij de lodge wat van de barbecue, oftewel de Braai, gegeten en even gebeld met paps. Geslaagde dag! Zondag 28 september Vandaag dan eindelijk naar de Victoria falls, want daar kwamen we voor. En het is een aanrader!! Het is bizar mooi. Ook is er veel opspattend water dus is het wat aangenamer qua temperatuur. Omdat er daar zoveel water is, is alles mooi groen en lijkt het net of je in het tropisch regenwoud bent. Na heel veel foto's gemaakt te hebben terug naar de lodge, wat WiFi gekocht en met mama zitten facetimen. Ze was toevallig bij Nikki dus ook de hele familie Koops even gezien, was gezellig gesprekje en leuk om ze te zien! Alle andere meiden zijn naar de zonsondergang gaan kijken en Otje ( andere vrijwilliger) en ik zijn bij de lodge gebleven om nog even WiFi te tappen en rustig aan te doen voordat we naar de boma gingen. De boma is een soort Afrikaanse gelegenheid. Je krijgt doeken om, vreemd eten en wat entertainment. Even een worm naar binnen gewerkt en een certificaat ervoor gekregen. Het is een Afrikaanse worm geroosterd met veel zout, geen aanrader. Krokodil gegeten, beetje droog maar is niet verkeerd. Nog wat muziek gemaakt met iedereen daar en wat gedanst. Geslaagde dag. En een zeer geslaagd weekend, morgen weer terug naar chipangali!

harry

Geweldig verhaal!! Ik ben jaloers op je. En worm gegeten ... Tessa toch ... ik weet nog dat je ..... En krokodil ... Veel plezier! xxx

sjaan

Hoi tes geweldig wat je allemaal in2weken meegemaakt en gezien hebt.Maar dat je wormen en krokodil eet is wel bijzonder in ned ging je gillen bij elk insect(ha ha)

Arnold hewitt

Je hebt een leuke stijl van vertellen want je brengt het alsof de vreemdste dingen heel normaal zijn
Natuurlijk zijn we nu nergens meer verbaasd over! Geniet ze verder

Francis

Super leuk om je verhaal te lezen!
Ben wel een beetje jaloers hoor! Maar die worm zou ik overslaan hahaha..
Een hele dikke kus van mij!

Oma Verbiest

wat een mooie verhalen je schrijft als een bekwame journalist ik moet er niet aandenken om een worm te eten ongelooflijk je verbaasd ons je bent een kleindochter die ons steeds weer verbaasd liefs opa en Oma.xx

Mélanie & Arthur

Hi Tessa,
volegens mij gaat het super goed daar, ben super benieuwd naar alle dieren die je daar ziet en blijkbaar ook kunt knuffelen. Wij blijven je volgen. Geniet daar en succes! XX Mélanie & Arthur